Get Adobe Flash player

Koła zainteresowań w roku szkolnym 2020/2021

Przedszkole Bajkowa Kraina w każdej grupie wiekowej

organizuje koła zainteresowań:

Grupa "Żabki" - Kółko przyrodniczo-ekologiczne

Celem jest rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, dostrzeganie piękna otaczającego świata przyrody, uczestniczenie w bezpośrednich obserwacjach i kontaktach z przyrodą, poznanie różnych ekosystemów występujących w najbliższej okolicy przedszkola, zapoznawanie z podstawowymi zasadami ochrony przyrody, budzenie przyjazdego stosunku do roślin i zwierząt oraz rozbudzanie ciekowości poznawczej oraz umiejętności obserwacji i wnioskowania.

- Grupa "Motylki" - Kółko plastyczne "Motylkowi Artyści"

Celem jest tworzenie przez opiekunów warunków sprzyjających twórczej aktywności dzieci, wprowadzenie dzieci w świat sztuki poprzez poznawanie dzieł o charakterze plastycznym, kształtowanie i rozwijanie wrażliwości na piękno kształtów i barw otaczającej rzeczywistości, rozwijanie poczucia estetyki artystycznej i wrażliwości na piękno sztuki, pobudzanie i rozwijanie umiejętności wypowiadania się przez prace plastyczne, pobudzanie postawy twórczej, kreatywności, wyobraźni oraz inicjatywy twórczej, wykorzystywanie różnych technik plastycznych, budowanie więzi w grupie przedszkolnej. 

- Grupa "Kangurki" - Kółko matematyczno-przyrodnicze

Celem jest rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych, zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań matematycznych, stwarzanie warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji matematycznych w toku zabawy, dostrzeganie zmian zachodzących w otaczającym środowisku, kształtowanie poczucia tożsamości z otaczającym środowiskiem, umożliwienie podejmowania działań ekoligicznych w najbliższym otoczeniu i we własnym życiu, pogłębianie zainteresowań, pobudzanie inicjatywy, samodzielności.

- Grupa "Pszczółki" - Kółko doświadczalno-eksperymentalnego 

Celem jest rozwijanie aktywności poznawczej dzieci poprzez organizowanie warunków do prowadzenia działań badawczych, czerpania radości z odkrywania nowych zjawisk, rozwijanie zainteresowań badawczych, doskonalenie uwagi i logicznego myślenia oraz wyciąganie wniosków na podstawie doświadczeń i własnych obserwacji, budowanie pozytywnej atmosfery współdziałania, rozbudzanie świadomości ekologicznej, zdrowotnej.